torstai 4. maaliskuuta 2010

Huikea myyntimenestys

Kävin tänään kiikuttamassa Radiokirppikselle uuden kuvan kadonneen tilalle ja kysyin samalla siitä kadonneesta kuvasta, että onko joku todella ostanut sen. Olipa hyvinkin ostanut 2,5 eurolla. Jee! Olin ilmeisesti laittanut hinnaksi 250 € ja joku vekkuli oli keksinyt laittaa pilkun kakkosen ja viitosen väliin, tai vaan onnistunut vakuuttamaan että ei se nyt vain voi maksaa 250 euroa. Myyjiltä vähän kyselin hommasta ja pitää mennä tiistaina keskustelemaan reklamaatiosta kirpparin omistajan kanssa. Vähän veikkaan, että ne maksaa maksimissaan 20 €. Kai mä sinne silti meen, täytyy maksimoida voitto. Ja pitää nähdä asioiden positiiviset puolet: Minä sain jotain myydyksi!! Jee!!!

Veikkaan että tyyppi joka tuon osti oli tod.näk. joku kriminaali joka luuli teosta oikeasti arvokkaaksi, tai huikea anarkistiälykkö joka halusi osoittaa ylemmyydentuntonsa. Molemmissa tapauksissa teos on todennäköisesti päätynyt roskakoriin, kun kanikonttorissa siitä tuskin maksavat mitään ja anarkistiälykön pitää toki osoittaa ylemmyytensä ihailijoilleen, hän on toki voinut keksiä jotain taiteellisempaakin, ehkä teos on koskessa tai tikkatauluna tms.

No tuo oli kyllä odotettavissakin, että jotain tämmöistä tapahtuu. Voi olla että voisin ehkä ehkäistä tuota laittamalla hinnoiksi jatkossa vain tasalukuja 100, 200, 300 jne, eikä mitään tyhmiä 122 €, joihin voi laittaa pilkun väliin. Toinen tapa olisi laittaa kynämerkinnän päälle läpinäkyvää teippiä. Itse asiassa Jumbossa jo laitoinkin kaikkin teipit päälle. Sen luulisi vähän hidastavan hommaa.

Täytyy kyllä sanoa silti että olen vähän hämmästynyt ihmisten reaktioista. Ilmeisesti ihmiset ovat niin tottuneet siihen, että kirppareilla on kaikki niin halpaa, että he voivat ostaa sieltä ihan mitä vain. Nyt kun minä laitoin sinne jotain mihin heillä ei ole varaa, he kokevat tulevansa loukatuiksi tai jotain? Tungen heidän kuningaskuntaansa!

Mietin että ihmisiä varmaan todella ärsyttäisi jos laittaisin mitä vain normaalikamaa designattuna vaikka huuto.nettiin. Muuten kamat näyttäisivät ihan normaaleilta, esim tietokone normaalispekseillä, mutta se näyttäisi jotenkin erilaiselta ja hinta olisi esim 100 kertainen normikamaan verrattuna. Vähänkö se varmaan ärsyttäisi!

Mulla on hyllyssä jokunen vinyyli, jotka kiinnostaisivat keräilijöitä, jotain ensipainoksia yms. Pitäisikö piruuttaan modata pari niistä ja laittaa entistäkin kalliimmalla myyntiin? Vähänkö se ärsyttäisi, paitsi että olisin pilannut keräilykappaleen, niin sitten vielä pyytäisin siitä pilaamisesta hirveästi rahaa. :D

Keskustelin muuten tuosta ärsyttämisestä kaverini kanssa tänään ihan mielenkiintoisen keskustelun. Olen kyllä tosi hyvä ärsyttämään ihmisiä, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä? Eikö olisi paljon parempi kun tekisin jotain mistä ihmiset tulisivat iloiseksi? Mutta kun en mä osaa. Mä osaan vaan ärsyttää ja oon laiska opettelemaan uutta.

Niin jo sekin vähän yllätti että ihmiset ei oo oikeesti ostaneet yhtään mitään. Ei 5 € lehtiä, ei 4 € cd:itä, ei mitään. Pitäis varmaan oikeesti maksaa ihmisille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti