perjantai 22. tammikuuta 2010

Remiksausta

Tänään en tehnyt muuta kuin remiksasin kaksi kappaletta lisää optinen-ep:lle. Lisäksi vähän kyselin mielipiteitä levyn kansista. Taidan varmaan pitäytyä ekassa versiossa kumminkin. Mun poika kumminkin sanoi, että ei se oikeestaan tykkää kummastakaan kannesta. Täytyy ehkä kumminkin vielä keskustella sen kanssa asiasta. Oli ehkä virhe pyytää sitä edes osallistumaan tuohon.

Mun olis tarkoitus tehdä pojan kanssa myös yksi cd:llinen pojan lauluja. Kaksi kappaletta on jo valmiina, kaksi ainakin vielä pitäisi tehdä ja kannet yms. Poika oli tosi innoissaan. Kuunneltiin vähän muitakin lapsiartisteja ja mietittiin miten homma toteutettaisiin. Suunnitelma on että viikon päästä äänitetään.

Ideoin yhtä uutta romuista kasattua teosta: Mulla on tällä kertaa jopa täysin selkeä visio mitä teen ja jopa nimikin teokselle. IE6. Teos koostuu mm. rautalangasta, teipistä, laastareista ja päällekkäin liimatuista paperin ja pahvin palasista. Mietin että, joistakin varsinkin nuorten nykytaiteilijoiden teoksista musta jotenkin paistaa se ammattitaiteilijaimaisuus: Nämä ihmiset eivät juurikaan ole tekemisissä "normaali-ihmisten" kanssa. He tietävät lähinnä taiteilijaelämästä, hienoista teorioista, tulkinnoista ja selityksistä. Sekä tietysti apurahojen hakemisesta, näyttelytilojen hankkimisesta sekä yleisestä p*rseen nuolemisesta. No olenpas minä taas katkera ja kriittinen. Mutta oikeesti kun parista jutusta mitä oon nähnyt viime aikoina ihan oikeissa museoissa on tullut mieleen, että joopa joo, päihteitä on näymmä tullut käytettyä ja elokuvia katseltua ja kovat on olleet fibat. Mikäs siinä tietty, näkemys sekin, tätä osastoa vaan on tullut jo nähtyä. Ajattelin että voisin oikeasti tehdä jotain mikä kuvastaisi mun elämää ja kokemuksia. Mietin mikä mun elämässä on herättänyt voimakkaita tuntemuksia ja ensimmäiseksi mieleen tuli Internet Explorer 6 selain. Jos ei kukaan ymmärrä mitä teoksellani haluan sanoa, niin voi voi. Aina ei voi voittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti