sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Pohjustusta

Ajattelin nyt tänne kirjata vähän touhujani liittyen massiiviseen kirppariprojektiini. En aio suuremmin tässä esitellä projektiani, saatte itse arvailla ja päätellä mistä on kyse. Tämä projekti vielä elää todella paljon, enkä oikein osaa edes vielä kuvailla mitä tästä tarkkaan ottaen on tulossa ja mikä on pointti. Jos mitään pointtia onkaan. Kyllä mulla on ollut vaikka mitä hienoja suunnitelmia, mutta voi olla että tästä tulee vain samaa mitäänsanomatonta hutaisten kasaan lyötyä kaaosta, mitä suunnilleen kaikesta muistakin mun tekemisistä.

Lyhyesti idea on että myyn kirppareilla "taideteoksiani", eli musiikkicd:itä, kehystettyjä valokuvia, kirjoja, lehtiä, dvd:tä, designattuja höpötuotteita yms. Eli suurin osa tämän projektin jutuista on vanhoja ja olen vain viimeistellyt niitä myytävään muotoon. Osa pointtia onkin ihan vaan että saan näitä huikeita tuotoksia ihmisten nähtäviksi, kun näitä värkätessä käyttänyt kumminkin aika paljon aikaa ja energiaa. Rahaa ja mainettakin olisi tietty kiva saada. Kanavaksi on valittu kirppari monestakin syystä, mutta siitä ehkä joskus toiste.

Käytän näitä kirjoituksia ehkä kirjasessa/lehtisessä jonka aion kirjoittaa tästä projektista, eli tämä blogi toimii myös vähän harjoitteluna sitä varten. Ja jos tätä joku erehtyy lukemaan, niin olisi tietty kiva kuulla kommentteja jo tässä vaiheessa. Harmi että en tullut ajatelleeksi tätä blogia jo aiemmin, kun olen jo ehtinyt tehdä tämän projektin eteen kaikenlaista.

Tässä jotain tiivistelmää mitä olen jo tehnyt (nimenomaan tätä projektia varten):
- Tein levyn kannet melkoinen: radiolauluja -minialbumiin/ep:hen ja painatinkin ne jo
- painatin kirjoja vanhasta blogistani
- olen käsitellyt valokuvia painokelpoisiksi ja kehittänytkin jo jokusen ja kehystänytkin
- olen ostanut läjän kehyksiä, epämääräisiä puunpaloja, laatikoita, herätyskelloja yms tarpeisiini
- olen ostanut kirpparilta epämääräisiä vaatteita, kehyksiä ja muuta jota kuvittelen voivani myydä
- olen ottanut pankkilainan
- olen keskustellut kirpparinpitäjien kanssa ja hommannut tarvittavat tiedot
- olen ostellut kaupoista paljon kasvishernekeittopurkkeja, papupurkkeja, paseerattua tomaattia yms joita aion käyttää raakamateriaalina
- olen ostellut jonkinverran työkaluja ja taidetarpeita alan kaupoista: liisteriä, peltisaksia, jonkun vehkeen jolla saa reikiä esim vöihin, jotain omituisia niittien tapaisia, paljon pultteja, muttereita, heloja ja ketjuja
- olen ottanut selvää kankaanpainatuksesta ja hommannut suurimman osan tarvikkeista ja ohjeita. En varmaan tarvitse enää mitään alkaakseni hommiin tälläkin osastolla
- ostin myös klooria ja kumikäsineitä kankaiden töhrimistarkoituksissa
- lisäksi haalin ison läjän näppiksiä, joita aion käyttää huikeissa design tuotteissani
- legojakin yritin ostaa, mutta ne täytyy varmaan unohtaa, kun ne ovat niin kalliita ja pojan kanssa ei oikein päästä sopuun, että mitkä legoista se tarvitsee ja mitkä mä voin käyttää (lyhyesti: Se taitaa tarvita kaikki).

No niin, kommentoikaa kiitos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti